Tips voor een succesvolle webshop

Hoe zorg je ervoor dat de mensen die je website bezoeken (traffic) vervolgens ook overgaan tot bestellen (converteren)? Convertering is een aparte wetenschap geworden, maar de basics zijn vrij simpel. In dit artikel geven we je enkele tips die wij bij NetPeople gebruiken om money making machines te maken van de webshops van onze klanten.

 

Begin bij de inhoud (content)

Dit geldt voor zowel webshops als gewone sites. Maar al te vaak beginnen mensen met het design en vernunftige gadgets en zien content als vulling die later wel komt. Bij NetPeople pakken we dat anders aan. We beginnen vanuit de inhoud, wat jij te bieden hebt aan je klanten.

Begin met een korte, krachtige headline die de aandacht van je lezers trekt. Spreek je bezoekers vervolgens persoonlijk aan en vertel hen hoe je product hen gaat helpen; overtuig hen met de benefits.

De technische specificaties van je product kun je beter onderaan de pagina zetten of in de Veelgestelde Vragen sectie. Want in de winkel staan die ook slechts in kleine lettertjes op de verpakking, toch?

Wat je ook doet, bekijk je webshop vanuit de ogen van je klant.

 

Een aantrekkelijke look

Zou jij iets bestellen in een webshop met wazige foto’s en een jaren 2000 uitstraling? Waarschijnlijk blijf je niet eens langer dan een minuut op die site.

Goede foto’s van je producten zijn essentieel voor een succesvolle webshop. We surfen op het internet en worden misschien nog meer dan in de klassieke winkel verleid met prachtige visuals die emotie oproepen waardoor we het product niet meer uit ons hoofd kunnen zetten en het wel moéten kopen. Dát is het gevoel dat je wil oproepen bij je bezoekers.

 

Kleur

Over de psychologie van kleur is het laatste nog niet geschreven. Het is een fascinerende wetenschap, en zeker niet te onderschatten in je webshop. Zo associëren we blauw met vertrouwen. Dit is dan ook de kleur die verzekeraars en banken graag gebruiken. Oranje trekt de aandacht en gebruiken we dus vaak in knoppen en Call To Actions (een knop die je bezoeker aanspoort een actie te ondernemen zoals bestellen of het aanvragen van een offerte.

De mogelijkheiden en combinaties van kleuren zijn eindeloos, maar onthoud: een herkenbare huisstijl wekt vertrouwen op bij je bezoekers.

 

Google is je vriend

Voordat je klanten hebt in je webshop heb je bezoekers nodig. Maar hoe vinden die hun weg naar net jouw online winkel? SEO (Search Engine Optimization) speelt hier een grote rol. Je teksten moeten zo zijn geschreven dat zoekmachines, en dat zal dus vooral Google zijn, jouw site goed kunnen vinden. Kwaliteitscontent voor je producten, blogposts, pagina’s, je komt er niet onderuit. En zo komen we weer terug bij punt 1. Om je bezoekers naar je site te lokken, ze daar te houden én ze vervolgens te converteren in klanten moet je hen geven wat ze zoeken: de beste uitleg over jouw producten.

 

Daarom staat NetPeople je bij vanaf het ontwerp van je webshop tot de creatie en ver daarna. Want de verkoop begint pas als de site gelanceerd is.

Contacteer ons om aan jouw webshop te beginnen

Volg & like ons:
20

Blijf op de hoogte:

Schrijf u nu in op onze nieuwsbrief en ontvang maandelijks tips, tricks en advies voor uw website, zo blijft u altijd op de hoogte;

Laat een reactie achter





Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'cookies toestaan" om u de beste surfervaring aan te kunnen bieden. Indien u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten